středa 5. prosince 2012

Mikuláš

Dnes chodí Mikuláš. Také se na něj těšíte tak, jako děti ?

V pátek ráno, když jsem šla s vnoučkem do školky, tak jsme si povídali o Mikuláši, andělech a čertech.
Vždy při cestě se mě zeptá : "O čem si dnes budeme povídat babi?"
A tak přišla řada na toto téma, protože v sobotu měl jet s maminkou do Lindavy na mikuláše.
Vyprávěla jsem mu o svatém Mikuláši a o andělu, který mu pomáhá v jeho práci i o čertu, který je zapotřebí, aby odháněl od Mikuláše zlobivé a neposlušné děti. Ale zároveň jsem mu řekla, že každé dítě dostane od Mikuláše balíček, i to zlobivé, protože on věří, že se napraví a bude hodné.

A potom nastal den D. Byla sobota a Davídek jel do Lindavy. Já jsem tam s nimi nebyla, tak vím jen to, co mi pověděla moje dcera.

Když tam přijeli, hned u vchodu jim čerti umazali tváře, aby nebyli tak čistí, protože jak jistě víte, čerti se neradi mejou a čistota jim smrdí. Také tam byla Káča, která čerty odháněla od dětí. Po vstupu do pekla to bylo hrozně strašidelné a Davídek měl slzičky v očích.



Později, když mi to vyprávěla, byla ráda, že tam jeli za bílého dne. Večer by se tam bál i dospělý, natož dítě.

Všude bylo přítmí, plápolaly tam ohně a byl slyšet křik a rámus. Občas odněkud vyskočil čert, zahudroval a zase zmizel. Davídek musel vlézt do klece, která se točila. To znamenalo, že zlobil a zůstane v pekle. Jenomže Davídek z té klece utekl. Kdo uteče, tak tam prý nemusí zůstat. Chytrý.


Byla tam také váha, na které se děti vážili a pokud stoupali, nepropadli peklu.  Další zkouška jejich zlobivosti Byl tam jeden opravdu zlý, ošklivý, až strašidelný čert, který si tam chtěl všechny děti nechat . Ale maminky je nedaly.

Všude byly zapálené ohně a kotle se zlobivými lidmi, kterým koukaly jen hlavy. 

Každé dítě muselo projít ještě jednou zkouškou odvahy.
Jeden zručný čert každému dítěti před jejich očima vyrobil z horkého skla minci pomocí kovové raznice.
A děti si na ni museli šáhnout.  Pokud je nepálila, tak to znamenalo, že nezlobili. Pochopitelně mince byla v jednom okamžiku nahrazena jinou, již studenou. Ale každé dítě se hned přiznalo, že zlobilo.


Potom si Lucifer volal k sobě každé dítě jménem na audienci, kde se ptal, zda bylo hodné či ne a za odměnu, že nelhalo a přiznalo se, že zlobilo, mu dal balíček a skleněnou minci. A ještě ho trochu pokáral.


Potom si děti mohli společně s čerty opéct buřtíky na ohni. To už byl Davídek vysmátý a kasal se, že se nebál.

Čerti tam pobíhali, křičeli a mlátili do různých předmětů, jako poklice, buben, barel atd. Káča prozradila dětem, že když bouchnou do poklice, tak to čerty bolí. Pochopitelně to děti hned zkusili a měli ohromnou radost, když při každé ráně se nějaký čert chytil ta hlavu, nebo za nohu a naříkal, jak ho to bolí. Čím víc naříkal, tím víc děti mlátili do předmětů.
Další zastávka pak byla u Mikuláše s andělem, kde si opět vyslechli, že mají být hodné a poslouchat maminku.
A co myslíte, je Davídek hodný nebo ne ?

Žádné komentáře:

Okomentovat